Jadilah pengikut setia Joran Pancing

Assalamualaikum w.b.t. & Salam Sejahtera

Selamat datang ke blog joranpancing.blogspot.com. Redaksi JoranPancing mengalu-alukan warga kaki pancing baik yang berada di Malaysia, Brunei Darussalam, Singapura, Indonesia, Thailand dan Filipina terutama tuan empunya kolam pancing, resorts, kelong, rumah rakit, penganjur pertandingan atau individu gemar memancing untuk mengirim artikel, laporan, info pertandingan dan sebagainya, sila salurkan ke email: joranpancing@gmail.com

Dikesempatan ini juga, JoranPancing ingin mengucapkan jutaan terima kasih dan penghargaan kepada semua warga pancing dan para pengunjung yang sudi melayari blog ini sehingga mampu mencatat jumlah hits 1,000,000 pelawat pada 7.00 pagi; 8 Februari 2016 dan kini menduduki antara ranking terbaik di Top Site Dunia.

Jom "follow" Instagram Joran Pancing

Jom@Chat bersama Joran Pancing

Awang Isa Mamat juara Memancing bersama Jejak Suci

Awang Isa Mamat juara Memancing bersama Jejak Suci
Awang Isa Mamat (tengah) dari Gua Musang muncul juara Memancing bersama Jejak Suci yang berlangsung di Tasik Jejak Suci, A.M.B.S. Dungun pada semalam. Kejayaan ini membolehkan Awang Isa membawa pulang wang tunai sebanyak RM40,000. Bagi tempat kedua dan ketiga, ia disandang oleh Fakhrul (bert'shirt putih) dari Melaka dan Mohd Khairol dari A.M.B.S. Dungun. Masing-masing berjaya meraih wang tunai RM7,000 dan RM3,000.

Pertandingan Jelajah Pancing Kuala Lumpur di Tasik Permaisuri 22 Oktober 2017

Pertandingan Memancing Terbuka sempena Pesta Konvo UPM 4 Nov 2017

Blog Direktori Memancing

30 Julai 2008

Melayan ikan di Kolam Laguna Kelana Jaya








ANDAI mahu merasai kenikmatan menarik ikan serta bayaran daftar masuk berpatutan, tidak syak lagi Laguna boleh dianggap sebagai salah satu kolam ikan air tawar yang menjadi pilihan di kalangan warga kota di sekitar Lembah Klang. Terletak berhadapan dengan pusat membeli belah The Giant dan membelakangi stesen minyak Shell Kelana Jaya, Laguna sememangnya diakui cukup digemari kaki pancing yang saban hari tidak akan melepaskan peluang untuk memancing jika ada masa terluang.

Penulis yang berkesempatan turun ke port tersebut awalnya tidak mengharapkan apa-apa ketika memancing. Cuma sekadar untuk menenangkan jiwa bersama-sama kawan-kawan. Bagaimanapun, selepas setengah jam berlalu, tarikan ikan pacu secara tiba-tiba menyentap umpan dedak yang dibuat oleh rakan penulis yang sekali menambah semangat penulis untuk memberi lebih tumpuan menaikkan lebih banyak ikan. Hasilnya, 4 ekor ikan berlainan jenis berjaya dipancing selepas memancing selama tiga jam. Bagi penulis, soal besar atau kecil tidak menjadi persoalan.Apa yang lebih penting, feel menarikkan melebihi segala-galanya. Boleh dikatakan kolam Laguna seolah-olah sinonim dengan penulis biarpun baru pertama kali turun ke situ. Dengan berbekalkan bayaran cuma RM10.00 sahaja sekali masuk sudah cukup menceritakan betapa kolam tersebut memiliki keistimewaan tersendiri.

Catatan Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...