Jadilah pengikut setia Joran Pancing

Assalamualaikum w.b.t. & Salam Sejahtera

Selamat datang ke blog joranpancing.blogspot.com. Redaksi JoranPancing mengalu-alukan warga kaki pancing baik yang berada di Malaysia, Brunei Darussalam, Singapura, Indonesia, Thailand dan Filipina terutama tuan empunya kolam pancing, resorts, kelong, rumah rakit, penganjur pertandingan atau individu gemar memancing untuk mengirim artikel, laporan, info pertandingan dan sebagainya, sila salurkan ke email: joranpancing@gmail.com

Dikesempatan ini juga, JoranPancing ingin mengucapkan jutaan terima kasih dan penghargaan kepada semua warga pancing dan para pengunjung yang sudi melayari blog ini sehingga mampu mencatat jumlah hits 1,000,000 pelawat pada 7.00 pagi; 8 Februari 2016 dan kini menduduki antara ranking terbaik di Top Site Dunia.

Jom "follow" Instagram Joran Pancing

Jom@Chat bersama Joran Pancing

IGLOO Fishing Competition di Slim River pada 8 Mac 2020

Kamarulzaman Maujud juara Jelajah Pancing KL Siri 5

Pertandingan Memancing Pra-GP Joran

Blog Direktori Memancing

11 Oktober 2009

Aidilfitri Ruskijang Park disambut sederhana tetapi meriah

Kaki pancing Ruskijang Park sedang menikmati hidangan Aidilfitri.Antaranya, Adi Cepoi (kiri) antara otai di kolam ini.

Kaki pancing ceria menikmati juadah sambil berbincang sesama sendiri.

MAJLIS Hari Raya Aidilfitri anjuran Kolam Pancing Ruskijang Park yang dianjurkan buat julung-julung kali malam tadi menerima sambutan cukup memberangsangkan apabila lebih 150 orang pengunjung setia hadir meraikannya.

Jamuan yang bermula dari jam 7.30 malam dikelolakan sendiri tuan empunya kolam, Encik Hamzah Idrus dan para pembantu yang menyajikan pelbagai juadah termasuk nasi impit, lemang, rendang, bihun, kuih muih dan sebagainya.

Majlis yang diadakan berdekatan pintu masuk kolam itu turut dihadiri ramai dikalangan ahli Ruskijang Fishing Park Pro Club yang merupakan sebuah kelab tidak rasmi hanya diwujudkan bagi menyemarakkan akviti memancing di kolam ini dan mengambil bahagian didalam mana-mana pertandingan.

Ia bagaimanapun berakhir pada jam 1.00 pagi sebaik sahaja satu pertandingan Jackpot Mingguan yang diadakan pada jam 8.30 malam selesai.

Dalam perkembangan yang berkaitan, pertandingan Jackpot Mingguan pada kali ini telah dimenangi oleh kaki pancing tetap di kolam ini dikenali sebagai Pak Man yang berjaya mendaratkan ikan keli seberat 5.235kg dengan mengenepikan cabaran 72 peserta lain.

Tempat kedua disandang oleh juara jackpot minggu lepas, Adi Cepoi hasil kejayaan menaikkan patin seberat 1.535kg manakala Rosli, anak kelahiran Sarawak membolot hadiah tempat ketiga dengan penangan spesis ikan yang sama.

Pengunjung sedang mengambil hidangan Aidilfitri Ruskijang Park. Pak Man (kanan) turut kelihatan dan kemudiannya muncul juara pertandingan Jackpot Mingguan.

Kaki pancing Ruskijang Park sedang menikmati juadah Aidilfitri sambil menghirup kedinginan udara nyaman sekitar kolam.

Catatan Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...