Jadilah pengikut setia Joran Pancing

Assalamualaikum w.b.t. & Salam Sejahtera

Selamat datang ke blog joranpancing.blogspot.com. Redaksi JoranPancing mengalu-alukan warga kaki pancing baik yang berada di Malaysia, Brunei Darussalam, Singapura, Indonesia, Thailand dan Filipina terutama tuan empunya kolam pancing, resorts, kelong, rumah rakit, penganjur pertandingan atau individu gemar memancing untuk mengirim artikel, laporan, info pertandingan dan sebagainya, sila salurkan ke email: joranpancing@gmail.com

Dikesempatan ini juga, JoranPancing ingin mengucapkan jutaan terima kasih dan penghargaan kepada semua warga pancing dan para pengunjung yang sudi melayari blog ini sehingga mampu mencatat jumlah hits 1,000,000 pelawat pada 7.00 pagi; 8 Februari 2016 dan kini menduduki antara ranking terbaik di Top Site Dunia.

Jom "follow" Instagram Joran Pancing

Jom@Chat bersama Joran Pancing

IGLOO Fishing Competition di Slim River pada 8 Mac 2020

Kamarulzaman Maujud juara Jelajah Pancing KL Siri 5

Pertandingan Memancing Pra-GP Joran

Blog Direktori Memancing

12 Ogos 2009

Penangan tarikan ganas di San Sue

Teks & Foto
Oleh ABAI

JIKA anda ingin merasai penangan tarikan ganas ikan air tawar, Kolam Pancing San Sue ada jawabannya.

Bagi kaki pancing atau masyarakat sekitar daerah Batu Pahat Johor, nama kolam ini yang diuruskan oleh taukeh Ban sudah sinonim dan tidak perlu diperkenalkan. Lokasinya tidak jauh dari pusat bandar Batu Pahat iaitu di Tanjung Labuh.

Bagi mereka yang datang dari arah Air Hitam, harus menuju ke Parit Raja kemudian terus ke Parit Karjo dan lalu ke situ melalui jalan ke Pekan Sengarang diikuti Kolej Aztec. Kira-kira 2km dari kolej tersebut akan terpapar simpang kecil ke kiri selepas perhentian bas. Dari situ, anda akan melihat papan tanda Kolam San Sue.

Antara spesis ikan yang ditawarkan di kolam ini ialah tongsan, kap @ lekoh, patin, koi, belida, toman, rohu, lampam dan keli. Waktu operasinya pula agak panjang iaitu bermula dari jam 9.00 pagi hingga 1.00 pagi keesokkannya (Isnin - Khamis) dan 9.00 pagi hingga 3.00 pagi keesokkannya (Jumaat - Ahad).

Sepertimana kolam-kolam pancing lain, San Sue juga mengadakan pertandingan jackpot pada setiap hari mengikut berat dan spesis ikan dan hanya dibenarkan menggunakan satu mata kail sahaja.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi Ban [012-7123689].

Catatan Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...